Android, i dalje vodeći operativni sistem.

2013 godina je iza nas, pa su januar i februar tradicionalno meseci kada se sumiraju rezultati. Jedna od cenjenih analitičkih kompanija je i Canalys, jer se oni fokusiraju na jedinice koje su prodate kupcima, a ne na one koje su “vendori” prodali trgovinskim lancima. Vodite računa da Canalys u svojim izveštajima računa zajedno PC računare, laptopove i tablete.
U četvrtom kvartalu 2013 godine na svetskom nivou prodato je 157 miliona desktopa, laptopa i tableta, što je povećanje, u odnosu na 2012, od 17.9 %
Po njihovom izveštaju, apsolutni šampion, za ovaj period,  je Android, tj. najviše prodatih uređaja je pokretao ovaj sistem. Za to su najviše zaslužni tableti koji su najtraženiji uređaji već nekoliko godina unazad. Zanimljivo je, da prvo mesto na tržištu drži Lenovo, a na drugom se nalazi Samsung. Vodite računa da pričamo o svetskom tržištu, pa je ova činjenica i logična, jer Lenovo uživa ogromnu prednost na domaćem kineskom tržištu. Takođe, Lenovo je cele godine vodio izuzetno agresivnu cenovnu politiku, što mu se izgleda isplatilo, bar kada je reč o broju prodatih jedinica. U brojkama to izgleda ovako, Lenovo je u četvrtom kvartalu 2013 godini prodao 18.6 miliona jedinica a Samsung 18.2 miliona. Ali, kod Samsunga tableti čine gotovo 90% procenata ove cifre, dok je kod Lenovo-a situacija drugačija. Oni su prodali 3,38 miliona tableta, 6,36 miliona desktop-a i 8,89 miliona laptopova. To znači, da je prodaja tableta, u odnosu na Q4 2012, porasla za astronomskih 328% dok je PC i laptop biznis porastao za 6.4 %.
Sa druge strane, ni Apple nije loše prošao. U četvrtom kvartalu oni su prodali preko 30 miliona jedinica što je povećane od 14,7 % u odnosu na isti period 2012 godine. Ovim dobrim poslovnim rezultatima najviše je doprinela izuzetno odlična prodaja iPad Air i iPad mini modela koji su pomogli Apple-u da zauzme drugo mesto u ukupnom poretku.
Na trećem mestu se nalazi Windows 8, koji je profitirao od odlične prodaje Surface tableta pri kraju 2013. Nažalost, po Microsoft, analitičari se slažu da je glavni razlog za ovako dobru prodaju bila niska cena, jer je bilo neophodno da se prodaju ogromne zalihe. U procentima, to znači da je gigant iz Redmonda završio godinu sa 4.4 %(1,76 miliona) ukupnog tržišta, što je neki blagi skok u odnosu na Q4 2012 kada je imao 3.4 %(722 000) tržišta.

Ako vam se vest učinila zanimljivom razmislite o tome da napišete komentar ili je podelite sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

No comments yet.

Imaš komentar?