
Apple već neko vreme pokušava da se popravi svoj tržišni udeo na kineskom i indijskom tržištu. Kao brend Apple je veoma visoko kotiran ali zauzima vrlo mali deo tržišta mobilnih telefona. Iako ovo zvuči paradoksalno glavni razlog za ovu situaciju je visoka cena njihovih uređaja. Zato na indijskom tržištu dominira Samsung koji je u stanju da ponudi cenovno atraktivne modele korisnicima.
Recimo istraživanja pokazuju da je Apple u zadnjem kvartalu 2012 i prvom kvartalu 2013 uspeo da ostvari rast i zauzme više od 4% tržišta. Tada je, kao deo globalne strategije uvođenja iPhone 5C, doneta odluka da se povuče iPhone 4, što se katastrofalno odrazilo na prodaju, te sada Apple smartphone drže samo 1.7 % tržišta dok se udeo Samsung-a popeo sa 37 % na 42%.
U želji da bar delimično popravi poljuljane pozicije Apple je rešio da ponovo počne sa prodajom iPhone 4, sa 8Gb, na indijskom tržištu. Ma koliko bili veliki apetiti indijskog tržišta, Apple nema nameru da ponovo pokreće proizvodnju iPhone 4 već će samo sve preostale zalihe ovog modela prodavati isključivo u Indiji. iPhone 4 će postati dostupan korisnicima u Indiji u sledećih nekoliko dana jer distributerski lanci žele da iskoriste Dan Republike, 26. januar.
3 komentara
Uključi se u diskusiju8 GB Ram?
Autor je mislio na prostor za skladišetenje podataka a ne na RAM. Hvala vam na komentaru
Pingback: Apple "napada" Indiju! | Tehnološki magazin za poslovne korisnike 12.03.2014.
[…] da poboljšaju situaciju. Prvo se u medijima pojavila informacija da će Apple započeti ponovo sa prodajom iPhone 4 u Indiji preko distributerske mreže, a sada je najavljeno otvaranje specijalizovanih prodavnica površine […]