Azijske “IM” aplikacije postaju sve ozbiljnija konkurencija WhatsApp-u

Vest da je Facebook dao 16 (plus 3)milijardi dolara za WhatsApp, je dovela do pojačanog interesovanja za slične servise.
Jedna od najpoznatijih je svakako Viber, koji pored svega što ima WhatsApp, nudi svojim korisnicima mogućnosti VoIP komunikacije. Ovu kompaniju je nedavno kupio japanski IT gigant, Rakuten, za tričavih 900 milina dolara. Viber u ovom trenutku ima nekih 100 miliona korisnika i relativno stabilan rast korisničke baze. Analitičari ,takođe, posebno ističu 15 miliona korisnika u Indiji, gde se očekuje sledeća eksplozija u korišćenju smarthphonova, pa samim tim i porast korišćenja mobilnih aplikacija.
Već smo rekli da je Kina vrlo specifična za poslovanje, zbog mnogobrojnih zabrana i ograničenja koje su nametnute IT kompanijama. Kine je na početku IT revolucije zatvorila svoje tržište za veliki broj zapadnih kompanija (Facebook je, i dalje, ilegalan) što je dovelo do pojave izvornih kineskih aplikacija koje su bile prilagođene lokalnim potrebama.  Najveći igrač na tržištu je svakako WeChat, ili ti Weixin u Kini, koji ima preko 272 miliona aktivnih korisnika, a jedan od razloga za ovako veliko prisustvo je što su deo Tencant-a, kineskog IT giganta za koga se procenjuje da vredi oko 100 milijardi dolara.
Ono što odvaja WeChat od WhatsApp-a, je što pored slanja poruka, korisnici imaju na raspolaganju niz drugih mogućnosti kao što su postavljanje statusa, deljenje fotografija, skeniranje Qr kodova, pa čak i online kupovinu. WeChat je nedavno započeo snažnu ekspanziju van matičnog, kineskog, tržišta sa nizom reklamnih kampanja koje za cilj imaju privlačenje novih korisnika. Po najnovijim izveštajima akcija je bila uspešna, jer su za dva kvartala 2013. godine ostvarili rast od 379 posto, s’tim što treba znati da početni broj korisnika nije bila preterano veliki. Činjenica da je Lionel Messi zaštitno lice WeChat-a, dovoljno govori o količini uloženih sredstava u reklamnu kampanju. Bez obzira na sve napore WeChat-a on je i dalje ograničen na Jugoistočnu Aziju sa relativno malim prisustvom na novim tržištima kao što su Južna Amerika, Afrika i Indija. Drugi problem je, što sve poruke koje šaljete preko WeChat-a ide preko servera koji su bazirani u Kini i podležu kineskim zakonima, pa se dešava cenzurisanje poruke osobama koje nisu građani Kine.
asia-chat-apps
Još jedan jugoistočni tigar je svakako Line koje je vrlo popularan u Japanu, Tajlandu i Tajvanu. Iako, ne žele da otkriju broj aktivnih korisnika, LINE Corporation ponosno ističe cifru od 350 miliona skinutih klijenata i činjenicu da su broj 1 u Japanu. Tokom nedavno prestanka rada WhatsApp-a registrovali su 2 miliona novih korisnika. I oni su pokrenuli agresivnu reklamnu kampanju u cilju privlačenja novih korisnika na području jugoistočne Azije i Južne Amerike, a glavno oružje im je angažovanje lokalnih muzičkih i glumačkih zvezda kao promotera.
Analtičar Gartnera, Sandy Shen je vrlo povoljno ocenio akviziciju Vibera, koji je kupljen za 900 miliona dolara samo 4 dana pre nego što je Facebook platio “opscenu” sumu novca za WhatssApp. Očigledno je da su servisi za slanje kratkih poruka u ovom trenutku “vruća roba”, a najbolje vreme da ih kupite, po rečima g. Shen, je u samom začetku.
Analitičari se, takođe, slažu da će se najžešća bitka voditi na tržištima Jugoistočne Azije i Južne Amerike koja postaju sve bitnije za globalne igrače kako raste kupovna moć stanovništva ovih regiona i broj smartphon-ova.

Ako vam se vest učinila zanimljivom razmislite o tome da napišete komentar ili je podelite sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

No comments yet.

Imaš komentar?