LinkedIn lansirao kinesku verziju web portala

Stara poslovica kaže, ako ne možeš da ih pobediš, ti im se pridruži. Upravo takav potez je povukao i LinkedIn koji je nedavno lansirao posebnu verziju svog sajta na kineskom jeziku. Iako LinkedIn do sada nije bio zvanično prisutan na kineskom tržištu, analitičari procenjuju da preko 4 miliona ljudi koristi ovaj sajt da bi našlo novi posao. Po rečima, Derek Shen-a, predsednika kineskog ogranka LinkedIn, dalji rast korisnika je bio ograničen zbog toga što je LinkedIn bio na engleskom jeziku i zato je bilo potrebno da se pokrene portal na kineskom, koji bi bio mnogo konkurentniji.
LinkedIn je takođe omogućio svim korisnicima Sina i Tencenta da bez ikakvih problema importuju svoje postojeće profile u kinesku verziju sajta, što je potez koji će sigurno dovesti do rapidnog povećanja korisnika. Analitičari smatraju se da će na taj način LinkedIn povećati postojeću bazu korisnika i do 50 %.
Cela ova priča ima i svoju mračnu stranu, što je na neki način priznao i CEO LinkedIn Jeff Weiner, u svom blog postu. Reč je o nadaleko čuvenoj cenzuri sadržaja na Internetu, koje kineske vlasti vrlo aktivno sprovode. U svom obraćanju javnosti povodom početka rada kineske verzije sajta, g. Weiner je uvažio kritike koje su mu uputile organizacije koje se bore za slobodu izražavanja, ali je dodao da je LinkedIn obavezan da poštuje zakone zemlje u kojoj je registrovan, bez obzira što se ni on, ni organizacija koju predvodi sa njima ne slažu. On je takođe dodao da smatra da je pokretanje kineske verzije sajta dobra stvar, makar i pod budnim okom cenzora, jer će omogućiti mnogo većem broju ljudi da se povežu i lakše dođu do posla koji žele, što je u suštini i glavni cilj LinkedIn-a. Očigledno da “malo cenzure” ne predstavlja tako veliki problem pogotovo ako to znači 100 miliona novih korisnika.
Iako se još uvek ne zna na koji način će kineske vlasti filtrirati sadržaj na LinkedIn, javna je tajna da Sina i Tencent upošljavaju hiljade ljudi čiji je glavni zadatak nadgledanje korisničkih profila ili materijala koji dele sa ostatkom Interneta, pa je odluka da se dopusti importovanje postojećih korisničkih profila u sopstvenu bazu logična, jer će LinkedIn ubiti dve muve jednim udarcem. U isto vreme će povećati svoju bazu korisnika i neće morati da brine o tome da li će prekršiti zakona objavom ilegalnog(po kineskim vlastima) sadržaja.
Stručnjaci se slažu da je ovo odličan potez za LinkedIn jer je lokalna konkurencija prilično slaba, za razliku od ostalih servisa zabavne prirode, kao što su Twitter ili Facebook, koji imaju uspešne kineske kopije.

Ako vam se vest učinila zanimljivom razmislite o tome da napišete komentar ili je podelite sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

No comments yet.

Imaš komentar?