Nova Mozilla inicijativa

Krajem prošle godine pisali smo o tome kako Mozilla ostvarila značajan skok profita u 2012 godini. Jedina stvar koje je bacila senku na ovu vest je da najveći deo prihoda potiče od Google, na ime tantijema za pretraživanje. Mozilla je 2011 godine omogućila pretraživanje Web-a direktno iz svog browsera a korisnici mogu da izaberu pretraživač po sopstvenoj želji. Sudeći po objavljenom finansijskim izveštaju Mozilla fondacija, Google je većinski izbor. Ovaj priliv kapitala je imao blagotvorno dejstvo na samu fondaciju, pa je tokom prošle godine Mozilla predstavila niz noviteta, od kojih je najveći novi mobilni OS Firefox. Sa druge strane veliki broj analitičara je upozorio da je takvo stanje neodrživo na duže vremenske staze jer Google ima konkurentske proizvode, Chrome i Andriod, te da je samo pitanje vremena kada će se ova saradnja završiti.
Toga su očigledno svesni u Mozilla fondaciji, što pokazuje njihova nova inicijativa o sponzorisanom sadržaju za nove korisnike. Naime do sada kada otvorite novi prozor Firefox browsera dobijate 9 polja od koji je samo jedno popunjeno, sa home page-om, što bi trebalo da se promeni u budućnosti.
Mozilla ima nameru da ponudi ovaj prostor svojim partnerima koji bi tu reklamirali svoje sajtove a obećavaju da će izbor istih biti prilagođen korisničkom ukusu. Da je “skretanje saobraćaja” ozbiljan biznis govor i izjava potpredsednika “Content Services”, Darren Herman, koji kaže da su oni već u pregovorima sa potencijalnim partnerima i da će početi sa ovom uslugom vrlo brzo, jer im otvara mogućnost novog izvora prihoda.
Mozilla obično objavljuje svoj finansijski izveštaj u Novembru pa ćemo tada moći da vidimo koliko je prihoda donela ova nova inicijativa.

Ako vam se vest učinila zanimljivom razmislite o tome da napišete komentar ili je podelite sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

2 komentara

Uključi se u diskusiju
  1. Miloš Datum: 14/02/2014

    Da li bi reklame bile plasirane preko AdSense mehanizma ili bi koristili neki svoj način?

  2. Aleksandar Ašković Autor: Datum: 15/02/2014

    Mozilla će sama pronaći partnere koji će se rekalmirati u “directory tiles” tj onih 9 polja koje vidiš kada otvoriš novi tab. Znači neće ići preko Google.

Imaš komentar?